Vi erbjuder uppföljning av kampanjer med visuell målstyrning för att ge dig bästa möjliga förutsättning att säkerställa framgång i ditt företagande.
Vår leveransorganisation består av ett världstäckande nätverk med konsulter som arbetar med det dem älskar och under bra arbetsförhållanden.
Vi förser konsulterna med bästa möjliga förutsättningar till att skapa sig själva en hälsosam och effektiv approach i sina yrkesroller. Konsulterna får även regelbunden utbildning och tillgång till de mest effektiva arbetsverktygen som finns tillgängliga.
Alla våra processer i företaget är skapade med syftet att säkerställa våra kunders avkastning och vi kvalitetssäkrar därför samtliga intressenter i näringskedjan som är involverade under uppdragets löptid.
Bolaget grundades 2014 och har sedan dess arbetat med några av Europas största varumärken. Idag ägs Megapixel Group AB av Christian Erik Olsson & Robin Charles Vesterback som också är operativa i bolaget.
Namnet Megapixel Group kommer från bolagets initiala inriktning som enbart var produktion och bolagets vision var att förvärva och äga produktionsbolag i flera olika länder.
Idag finns Megapixel Group i Sverige och Spanien med uppdragsgivare och konsulter i flera länder runt om i världen.
Verksamheten är uppbyggd med flera kreativa verksamhetsområden/vertikaler och erbjuder spetskompetens inom marknadsföringstjänster såsom branding, grafisk design, pr, reklam, medieköp, distribution, trafikanskaffning och integration till dashboards.
2014
Bolaget grundades.
2015
Ny ägarstruktur, utökad tjänsteportfölj.
2015
Företagets tillväxtshastighet ökar markant .
2015
1,2 miljoner nettoomsättning med 0,64% vinst.
2016
Företaget förvärvar 65 nya kontrakt.
2016
3,1 miljoner i nettoomsättning med 1,60% vinst.
2017
Bolaget får i förtroende att producerade Universal Music Sveriges mest påkostade musikvideo 2017.
2017
Nominerad till det svenska publiceringspriset.
2017
Bolaget får förtroendeuppdrag av Barndiabetsfonden att projektleda och producera en omni-kanalkampanj som genererade över 13 miljoner kronor i donationer till forskning till förmån för diabetes typ 1.
2018
8 miljoner i nettoomsättning med 5,87% vinst.
2018
Det moderna museet öppnar en utställning baserad på bolagets åsiktsprojekt ”Stoppa Stureplanerna” som framgångsrikt samlade massiva medie- och allmänintresse, vilket resulterade i att stängda planerna för att riva Stureplan.
2018
Bolaget skapade Sveriges mest populära annons under 2018 på YouTube. (Googles YouTube Ads Leaderboard announcement).
2019
Företaget genomgår strukturell förändring av organisationen för att stärka leveransorganisation och bolagets lönsamhet med hjälp av automatisering.
2020
Bolaget påbörjar en etablering i Spanien.
2020
To be continued…