Influencers.
Big Buzz Awards utser profilerna till årets facebookers.
Award winning communications
Confetti, eld, laser och magi, är alla ingredienser i Big Buzz Awards koncept som ägde rum på Berns magnifika salonger i Stockholm. Bland de nominerade hittar man internetstjärnor som Roomie, Simone Giertz, Klingande, Jacques Thomas Oscar, Ellen Bergström och inte minst våra egna Jonas Fagerström, Lucas Simonsson och Carl Déman. Big Buzz Awards arrangeras av At Night Management och för att rösta fram vinnare i kategorier som “Facebook’s Buzz of the year”, “Instagram’s Buzz of the year” och “Youtube’s Buzz of the year” tar man hjälp av de Svenska folkets röst. Vi är stolta över att annonsera vinsten av Jonas, Lucas och Carl som dagen efter vinsten i kategorin “Årets Facebookers” gästade TV4 morgon för en intervju.
Hög avkastning.
It’s just a numbers game
En studie utförd av det New York baserade företaget NC Solutions visar att bolag som arbetar med marknadsföring via “influencers”, når så högt som 198% högre avkastning på sin investering i jämförelse med traditionella reklamkanaler som t.ex linjär tv, print och radio. I samma studie framgår det genom analys av målgruppsdata, köpbeetende online och “offline” i hushåll där konsumenterna exponerats eller inte exponerats, att försäljningen i hushåll som exponerats för annonserna kan leda till en ökad försäljning som i studien uppnår 10%. Hur är detta möjligt? Det finns fyra stycken avgörande faktorer. Video klassas som evergreen content, mer visningar för pengarna jämfört med t.ex Google Adwords, affiliate marknadsföring, högre antal visningar = lägre CPM kostnad, influencer marketing kräver nödvändigtvis inga produktionskostnader och kanalerna är immun mot Adblockers.
Megapixel Group.
Mer om företaget
Referenser.
Exempel på arbete vi gjort
Begär offert.
Beskriv enligt bästa förmåga vad du vill ha hjälp med